- Frølund, Gro (Projektdeltager)
- Elmerkjær, Alice, Danmark (Projektdeltager)
Forskningsprojektet har afdækket, hvordan et antal studerende ved Forsvarsakademiets Videreuddannelseskurser (VUK) og Master i Militære Studier (MMS) har oplevet deres kursers brug af virtuelle læringsrum, og særligt hvilke muligheder, begrænsninger og dilemmaer de studerende har oplevet. Projektet konkluderer, at de virtuelle læringsrum giver mulighed for fleksibilitet, samarbejde og fordybelse, men at to meget forskellige faktorer i særdeleshed opleves som en begrænsning: arbejdsforhold og læringsmediernes manglende dynamik. Projektet anbefaler, at der ved Forsvarsakademiet iværksættes aktiviteter med fokus på udvikling af digitale læringsaktiviteter, der udnytter potentialet ved både fordybelse og dynamik i kollaborative læringsprocesser.
Status | Afsluttet |
---|
Periode | 01/11/2015 → 28/02/2017 |
---|
Frølund, G.,
30 nov. 2017.
10 s.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning
Frølund, G.,
25 apr. 2017.
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning
Gro Frølund (Foredragsholder)
28 maj 2015
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
Gro Frølund (Foredragsholder)
10 maj 2016
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag